Šiaurietiškasis ėjimas || Klaipedos fizinio aktyvumo centras
Vaikščiojimų grafikas
Rugsejis 2017
P A T K P S S
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Preitas Kitas
Mes facebook'e
Reklama
Pradinis puslapis Šiaurietiškasis ėjimas

Šiaurietiškasis ėjimas

Šiaurietiškasis ėjimas - tai plačiajai visuomenei skirtas mankštos, treniruotės, reabilitacijos ir laisvalaikio leidimo būdas, nereikalaujantis ypatingo inventoriaus ir pasiruošimo, tinkantis dideliam ir mažam. Specialiomis lazdomis, spaudimo judesiais sukuriamas didesnis pasipriešinimas nei paprastai vaikščiojant, dėl to į darbą įtraukiami viršutinės kūno dalies raumenys, nuimamas krūvis nuo sąnarių. Vaikščiodami su lazdomis žmonės gali sėkmingai kompensuoti judėjimo stoką ir taip išvengti su ja susijusių lemtingų pasekmių. Toks fizinis aktyvumas yra laikomas vienas efektyviausių nefarmakologinių gydymo metodų.

Istorija

Vaikščiojimo su lazda užuomazgų galima ieškoti gilioje senovėje, kai šv. Paulius naudodavo lazdą laukiniams gyvūnams nubaidyti, o Alpėse gyvenantys žmonės visuomet vaikščiodavo pasiremdami lazda. Nors ėjimo su lazdomis, kaip sporto idėja, kilo jau 1930 m. profesionalių slidininkų, biatlonininkų vasarų treniruočių stovyklose, tačiau šiaurietiškojo ėjimo technikos atsiradimo pradžia laikoma 1996 m. Du suomijos doktorantai apgynė disertaciją tema – „vaikščiojimas su lazdomis“. Joje slidinėjimo metodika kombinuota su specialiai sukurta kūno tempimo pratimų sistema, kuri daug efektyviau nei paprastas ėjimas treniruoja visą raumenyną. 1997 m. šis išradimas buvo pristatytas sporto ir laisvalaikio srityje, pirmą kartą panaudotas ir Šiaurietiškojo ėjimo (Nordic walking) terminas, pradėtos gaminti specialios lazdos. Todėl, Tarptautinės šiaurietiškojo ėjimo asociacijos (INWA) duomenimis, jau 2010 m. šiaurietiškasis ėjimas pristatytas daugiau kaip 40 šalių, priskaičiuojama daugiau kaip 10 milijonų vaikščiotojų. Vis labiau populiarėja ši aktyvumo forma ir Lietuvoje. Šalyje suintensyvėjo, pėsčiųjų ir šiaurietiškųjų klubų steigimasis, daugėja sporto, gydymo ir reabilitacijos įstaigų, įtraukiančių šiaurietiškąjį ėjimą į įvairias sveikatingumo programas.

Nauda

1. Sistemingas vaikščiojimas su lazdomis storina ir tvirtina skeleto kaulus, gausina kaulų ląsteles, didinamas raumenų energetinis potencialas, aktyvinamos aerobines ir anaerobinės reakcijos (raumenyse padaugėja mioglobino), teigiamai veikiama kraujotakos sistema, širdis (atsiranda daugiau medžiagų: glikogeno, baltyminių junginių).
2. Vaikščiojimas taip pat stiprina raumenis, esančius prie stuburo, mažina susikaupusių toksinų poveikį, trigliceridų bei „blogojo“ cholesterino kiekį, krešulių susidarymo galimybę bei arterijų kalkėjimą. Tokiu būdu mažinama osteoporozės, infarkto tikimybė, per trumpą laiką pagyvinamos kitos pagrindinių organų ir sistemų veiklos.
3. Šiaurietiškasis vaikščiojimas prieš tai suderinus su gydytoju rekomenduojamas asmenims, turintiems sąnarių bei stuburo problemų, kojų protezų turėtojams, pacientams, turintiems venų ar limfotakos sutrikimų, osteoporozės atveju, su širdies - kraujotakos sutrikimais. Toks vaikščiojimas ypač rekomenduotinas antsvorį turintiems asmenims, mažai judantiems, dirbantiems priverstinėse padėtyse.
4. Ir pagaliau - šiaurietiškasis ėjimas tai puikus laiko leidimas gamtoje, atsipalaidavimo, bendravimo su bendradarbiais, draugais ir šeima būdas, gamtos ir vietovių pažinimo dalis, nes tada fizinį judėjimą papildo daug džiaugsmo teikiantys bendravimo ir pažinimo įspūdžiai.

Lazdos

Lazdos yra svarbiausias vaikščiojimo inventorius. Šiandieną įvairūs gamintojai siūlo įvairios sudėties: anglies, stiklo pluošto ir aliuminio, fiksuoto ar reguliuojamo tipo lazdas. Vertinantys aukščiausią kokybę atkreipia dėmesį ir į ergonominę rankenėlę bei prie jos tvirtinamus reguliuojamus dirželius. Patogus jų nuėmimas ir reguliavimas – privalumas, kai reikia greitai atlikti kitokį veiksmą (atsigerti, nusirengti, pasirūpinti vaiku ir pan.). Priklausomai nuo ėjimo pagrindo gali būti naudojami skirtingi lazdų antgaliai. Lazdoms parinkti rekomenduojama kvalifikuoto specialisto pagalba. Kreipkitės į mus ir mes, įvertinę jūsų ūgį, vaikščiojimo intensyvumą bei finansines galimybes, padėsime parinkti geriausiai jūsų poreikius atitinkančias lazdas.

Apranga

Vaikščiojimui rekomenduojama patogi, nevaržanti judesių apranga ir avalynė. Puikiausiai tinka sporto, laisvalaikio, žygiams pėsčiomis skirtos aprangos stilius. Einantiems ilgesnius nuotolius rekomenduojamas diržas su gertuve ar patogi prie kūno prigludusi kuprinė.

2017 Visos teisės saugomos
Programinis sprendimas Dominyka Idzelytė